De eerste indruk

Hallo iedereen,

Zoals jullie allemaal onderhand wel weten zit ik in Amerika voor (minimaal) 1 jaar. Ik werk als au pair in een super leuk gezin dat bestaat uit vader, moeder, 2 jongens en 1 meisje (5 - 3 - 1)

Vorige week maandag (15-08-2016) hebben Joey, Janna, Iris, Gina, mn moeder en Nicole mij naar Schiphol gebracht. T bleef natuurlijk niet droog, moesten omstebeurd elkaars tranen drogen haha. Daarna leerde ik gelijk 6 andere Nederlandse meiden kennen die ook als au pair gaan werken met dezelfde organisatie. Super gezellig natuurlijk in het vliegtuig naar Londen, daar was eigenlijk de bedoeling dat we met zijn alle zouden overstappen op het vliegtuig naar NYC, maar helaas.. Onze tickets waren op hold gezet omdat het vliegtuig overboekt was.. Er waren nog maar 3 plekken vrij dus we deden steen, papier, schaar om de plekken. Jannah, Lara en ik mochten door naar NY en de andere 4 meiden bleven achter helaas en namen de volgende vlucht, de volgende dag.

Na 8 uur vliegen eindelijk aangekomen in NYC en toen zagen we een groep Spanjaarden met hetzelfde roze label van Cultural Care als ons, en de groep werd met de minuut groter en groter. Na 2uur kwam dan eindelijk onze bus en werden naar Hofstra University gereden waar we tot vrijdag zijn gebleven. Hier hebben we tot donderdag middag lange dagen les gehad en een certificaat gehaald.De school is precies zoals in de films, grote kantine waar je in een rij je eten moet halen met een dienblad. Overal grote ronde tafels en er liepen allemaal jongens en meiden rond met sport tenues. Donderdagmiddag zijn we met zijn alle door NYC gaan touren, wandeling door Central Park, On top of the rock geweest en geshopt in Time Square (foto's hebben jullie vast wel gezien) . Het was echt geweldig mooi en nog niet echt te bevatten dat ik er echt ben.

Vrijdagochtend moesten we afscheid nemen van elkaar en gingen we allemaal onze eigen weg op naar de familie na 6 uur in die @&€?! Bus te hebben gezeten stonden ze op me te wachten en werd goed ontvangen. Het was/is ontiegelijk heet hier maar gelukkig hebben ze luxe auto's en een huis met airco dus is wel weer een pluspunt! In mijn nieuwe huis aangekomen kreeg ik een rondleiding en wauw wat een groot huis zeg, mijn eigen slaapkamer was al groot maar nu heb ik 2x het dubbele met een eigen badkamer en een inloopkast en een kingsize bed. Lucky me!!

De oudste vierde afgelopen zondag zijn kinderfeestje met ongeveer 28 kinderen in Skyzone, een gebouw dat vol staat met trampolines. Daar heb ik Heather ontmoet (zij was eerst nanny in dit gezin) en Kati (is al bijna 1 jaar au pair en heeft besloten 9 maanden langer te blijven) super leuke meiden! Ik ga vanavond met ze naar een steak house, lekkerrrrr.

Ik heb van de oudste al liefde en respect gewonnen omdat ik volgens hem een 'legomaster' ben, ik had binnen 15 minuten een lego spaceshuttle gebouwd en hij was helemaal onder de indruk. Ja jongens, een kant van mij die jullie nooit hebben gezien, ben eindelijk ergens goed in haha. De middelste heeft af en toe wat ruimte nodig om aan mij te wennen maar hij vind me een 'funny nanny' en de kleine meid is geweldig, ze staat op met een glimlach en gaat naar bed met een glimlach. Ik heb haar tot nu toe 1x zien huilen in de 5 dagen dat ik hier nu ben. De tijd vliegt echt voorbij.

Aankomend weekend ga ik voor het eerst rijden hier in een mini-van, zo mini is ie niet.. 2x mijn oude fiat cinquecento ongeveer, er passen 8 mensen in die auto.. Dus dat word nog wat! Buiten dat word er ook nog anders gereden natuurlijk. Je mag zelfs voor sommige verkeerslichten door rood rijden als je naar rechts moet.. Weird!

Met mij gaat alles goed behalve dan dat ik erg moe ben door vooral de jetlag nog en natuurlijk alle veranderingen. Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat en jullie me niet teveel missen want ik ben nog lang niet thuis haha!!

Dikke kus vanuit Maryland

Reacties

Reacties

Monique Tienstra

Hoi Maryland Duiven here!
Meis wat schrijf je leuk complimenten????????
Fijn dat je je eerste indrukken zo kan delen maar helemaal dat je vlucht, introductie en kennismaking in the USA zo positief is geweest. Want hoe dan ook die eerste indrukken zijn zo vreselijk belangrijk! He meis geniet van alles en maak mooie herinneringen . Dikke knuffel van mij ????en mij *vanuit het zelfde huis vanaf de zelfde bank maw niets bijzonders ervaren hier

Mamalou Cheryl

Hoi lieve schat, wat ontzettend leuk geschreven, leuk dat je dit doet, zo krijgen we allemaal een kijkje in jouw avontuur. Gisterenavond was even fijn om je te zien op Skype ( lang leve de hi-tech) veel plezier met de meiden vanavond! Dikke kusssss ???????????? L.A.A ????

marleen

succes en veel [leer] plezier trots op mn nichtje ..

Tante Nico

Hi Liz! How are ya? Vond het superleuk je gisteren even te zien op Skype al zag je er echt heul moe uit. Hoop dat je een lekkere nap hebt kunnen taken daarna. Vind je blog echt funny, je schrijft met humor! Zit in je genen ????????????.
Wacht nu al met smart op je volgende blog. Dikke Dutch Kiss????

Boudewijn

Super mooi geschreven! Geniet ervan in het mooie Amerika en ik kijk uit naar je volgende verslag!

Ferry

Gaaf hoor Lizzy!!????

Keep Up The Good Work en heel veel plezier en succes nog daar!

Kus uit het zonovergoten Westerveurt????

Ferry

Alleen maar !!!! Natuurlijk????

Ferry

Fuck it.. Smiley word ? Haha

Jouw Opa

Leuk verhaal. Ik ben blij dat het goed gaat met jou. Ik hoop dat je genoeg tijd hebt om te genieten en meer gaat schrijven hoe het allemaal gaat daar in dat gekke land. Dikke kus van oma en mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!