USA blog 2

Hey poepies uit Nederland,

Ik heb afgelopen week weer veel meegemaakt en gezien en voor de mensen die denken dat ik alleen maar vakantie aan het houden ben hebben het mis want ik werk gewoon ongeveer zn 10 uur op een dag. Dat valt echt niet mee met 3 kleine kinderen. Moeder werkt niet veel maar begrijp wel waarom ze hulp nodig heeft haha.

Met moeder heb ik al echt een goede band gelukkig. Als de kinderen op bed liggen gaan wij nashville kijken en drinken af en toe een wijntje. Ze moet voor haar werk make-up producten uittesten en ik mag ook uitproberen, altijd leuk! Ze zegt ook dat ik vaker mijn zonnebril moet dragen anders krijg Ik vroeg rimpels haha. Vader is ook erg aardig, hij werkt in het zkh als uncoloog en is veel van huis. De kinderen denken dat ik uit een andere planeet kom omdat ze niet begrijpen hoe de wereld nog in elkaar zit, ze zijn wel heel geintresseerd in mijn taal dus volgend jaar spreken ze vloeiend Nederlands denk.

Zoals veel van jullie weten hou ik er niet van als mensen niet optijd zijn als we wat hebben afgesproken of ik zelf te laat kom, van deze slechte eigenschap ben ik nu af. Het begrip 'Amerikanen zijn altijd te laat' is niks van gelogen. Afgelopen zaterdag gingen we met de hele familie (+ouders van vader) naar Baltimore en voordat we het huis echt verlieten waren we al minimaal 1,5 uur verder. Met zijn achten in de mini-van. Ik mocht lekker ruim voorin zodat vader mij van alles kon aanwijzen. Even geluncht en toen we weer thuis waren werd ik opgehaald door Melissa, ook een Nederlandse au pair en zijn we weer naar Baltimore gereden om een drankje te doen. Uitgaan is hier voor de wijnliefhebbers erg duur (9 dollar per glaasje), dus lekker aan de coctails gegaan. Er liepen daar echt rare mensen rond die helemaal losgingen op muziek op straat. Melissa en ik hebben ook maar even een dansje gemaakt haha. Ondanks het skypen is het toch wel lekker om af en toe Nederlands te kunnen praten, soms kom ik niet eens gelijk op een Nederlands woord door al dat Engels praten.

Ik heb trouwens vorige week auto gereden, ging gewoon goed, geen autospiegels geraakt. Wel nog een beetje nerveus omdat sommige echt niet kunnen rijden. Schijnt ook dat het hier veel makkelijker is dan in Nederland om je rijbewijs te halen. Ik mag binnekort ook weer in de boeken waarschijnlijk om een 'state license' te halen, dan hoef ik niet steeds met mn paspoort en mn internationale en normale rijbewijs rond te lopen.

Afgelopen zondag ben ik met Kati naar een winkelcentrum in Columbia geweest. Ik wist niet wat ik zag, zo groot! Ik zou verdwalen als ik haar niet bij mij had. Daarna naar Walmarkt gereden wat ook echt megagroot was, en tot mijn verbazing niks gekocht.

Gister ben ik met de jongens naar de speeltuin geweest in de volle zon, en hoewel zij het goed kunnen volhouden had ik denk ik een klein zonnesteekje, hoofdpijn misselijk en koud. Ondanks dat toch mee geweest naar de grootste supermarkt hier, ik kan niet uitleggen hoe groot maar je kan er zelfs ff een pauze nemen om te gaan eten, keuze uit, indisch, sushi, hamburgers, pizza, soep wat je maar wilt. Jammer dat ik mij niet zo top voelde anders had ik het allemaal uitgeprobeerd haha. Als je glutenallergie hebt (zoals ik) kan je beter hier leven want ze hebben hele rijen vol glutenvrij, zou Nederland een voorbeeld aan moeten nemen.

Vamdaag ben ik alleen met de baby en de rest is naar Pensylvenia, dus ik kan ff relaxen en bijkomen van mijn 'zonnesteekje'. Volgende week gaan de jongens weer naar school en dan krijg eindelijk een normaal ritme haha.

groetjesssss

Reacties

Reacties

Jelco Luimes

Hoi Lizzy wat zie je er weer lekker uit hoop dat je snel terug bent groetjes Jelco

Nathan Bouman

Ik mis je heel erg! Xxxx

Monique Tienstra

Een gezellig verhaal dit keer . Fijn dat ik je zaterdag ook ff zag op de skype ;) Je ziet er ontspannen en opgewekt uit ????????
Tot volgende week maar weer . Pas naast op the kids ook goed op jezelf ????

Tante Nico

Lieve Liz, weer zo'n heerlijke blog! Is nu al de tweede keer dat ik baal dat ik niet verder kan lezen ;-P
Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Niet gewoon een luie vakantie maar ook hard werken. Ben trots op je en maar een heel klein beetje jaloers op alle huge shoppingcenters... Daar heb je echt wel twee jaar voor nodig denk ik!
De nieuwe huge Lidl in Duiven is Madurodam waardig bij jouw plek vergeleken...
By the way, het is heerlijk overnachten aan de voorkant van de Rijksweg! Je hebt een goede aardstraal achtergelaten! Thanks!
Tot hopelijk een snelle en nog langere blog. Kus uut Nunspeet SMAK

Esther Nefkens

Lieve Lizzy,
Leuk om te lezen hoe het met je gaat en hoe alles daar gaat. Heel veel succes.
Dikke kus Esther

Angelica

Leuk om te lezen..... ik denk dat je moeder best een beetje jaloers is. Whahaham

Angelica

Sturen

Mamaloetjuh

Superleuk lieve schat!!! Ben retetrots op je

Richelle

Hai moppie,

Echt super leuk om te lezen! Geniet ervan!! En hopelijk spreek ik je snel ff een keertje. Dikke kus

Anouk Boerman

Leuk om te lezen Lizzy! X

Tjitske Jager

Wauw!... wat leuk allemaal om te horen!!...dikke kus????????????

Manon

Hey meid.
Wat leuk weer om dit te lezen.
Zo te horen voelt het allemaal erg goed en heb je het naar je zin.
Kijk al uit naar je volgende blog.
X van ons

Ineke

Geweldig voor je zo te lezen heb je het naar je zin heel fijn voor je
En wat leuk dat je een verslag maakt leuk om te lezen .
Groetjes de buurtjes????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!